utorak, 25. kolovoza 2009.

Google alati za istraživanje

Webmasteri diljem svijeta oduvijek su imali specifičan odnos ljubavi i mržnje s Google-om. Unatoč svim zamjerkama, ostaje činjenica da je Google svima ponudio nekoliko izvrsnih alata za istraživanje tržišta.
Za početak to su klasične Google pretrage. Kada počnete tipkati u Google search, vidite drop-down menu koji vam nudi čitav niz alternativnih pretraga. Ove pretrage valjalo bi izvući kako bi ih se moglo koristiti pri istraživanju pojmova za promociju stranice.
Nakon toga krećete na Adwords Keyword Tool. Ovaj alat nudi točne brojke pretraga za pojedine pojmove, te procjenu konkurencije među oglašivačima koja vlada za pojedini pojam. Pošto su pojmovi koji se upisuju ono što pokreće cijeli internet, ne traba puno objašnjavati koliko je ovaj alat bitan.
Ukoliko ste istražili pojmove koji vas zanimaju, tada krećete na Google Trends alat. Ova aplikacija vam omogućuje da točno istražite popularnost nekog pojma kroz zadnjih pet godina, što znači da možete točno vidjeti radi li se o sezonskom pojmu, koji je popularan samo u određenim dijelovima godine, a možete i vidjeti u kojim je zemljama ili gradovima popularniji.
Google Alerts je pak alat kojeg webmasteri ne koriste često, ali trebali bi ukoliko žele postati stvarni autoritet u svom području. Jednostavno odredite par pojmova koji vas zanimaju i naručite da vam se putem e-maila dostavljaju redoviti izvještaji o novim objavljivanjima u tim područjima.
Za kraj imamo opet standardne pretrage s početka, samo što sad pretražujemo svaki pojedini pojam i istražujemo konkurenciju i tip stranica koji dolaze na prve pozicije. Ukoliko vidite mnogo blogova ili sličnih Web 2.0 stranica, tada vam i to može pokazati u kojem smjeru da krenete s vašom stranicom. Možda na stranici s rezultatima ima i mnogo plaćenih oglasa. Ako je to slučaj, tada možete biti sigurni da se radi o komercijalno isplativom pojmu u koji vrijedi ulagati.
Google je ako radite na internetu istovremeno prijatelj i neprijatelj, ali kako god se postavili nemojte zaboraviti da ekipa iz Google-a jedina uistinu zna kako stvari stoje na web-u, pa ako ništa drugo zbog toga treba maksimalno koristiti sve besplatne alate koji su ponuđeni.

Nema komentara:

Objavi komentar