utorak, 15. prosinca 2009.

Da li je PageRank bitan?

Jedan od problema koji se stalno pojavljuju u SEO marketingu jest kako znati što je točno, a što ne, pogotovo kada vidimo s koliko informacija je čovjek izložen svakim danom. Kome vjerovati? Jedno od pitanja na koja se traži odgovor jest: Je li PageRank bitan?

Kada sam se počeo baviti ovim poslom PageRank je bio svima na prvom mjestu i činilo se kako se radi o prvoj i najvažnijoj stvari na koju treba misliti prilikom optimizacije za tražilice. Od tada se mnogo toga promjenilo, pa tako danas niti top stručnjaci koji rade algoritme za Google ne mogu biti sigurni koliko je PR bitan. Dans imamo linkove, sadržaj, blogove, forume, direktorije... Toliko stvari da se teško odlučiti da li krenuti u optimizaciju jednostavnim pristupom kojim se pokušava nadmudriti tražilice i zaobilaziti njihova pravila ili marketinškim pristupom u kojem dugotrajno stvaramo kvalitetan sadržaj koji privlači ljude, a samim time i pozornost tražilica. Sve je toliko komplicirano da čak i najbolji Black Hat SEO stručnjaci imaju poneku Wjite Hat stranicu da im stvara siguran prihod u slučaju da stvari krenu krivo.

Poanta? PageRank je iznimno bitan, ali nikako ne valja zanemariti sve ostale determinante koje utječu na poziciju stranice u rezultatima. Nekada je bilo prioritetno ostvariti velik PR jer je to značilo da slijedi čitav niz unosnih poslovnih mogućnosti, pogotovo što se tiče prodaje linkova, a da i ne govorimo o utjecaju koji je jači autoritet imao što se tiče pozicioniranja u odnosu na konkurenciju.

Nema komentara:

Objavi komentar